Monday, July 26, 2010

over it

i still have 2 full months before the baby is due. . .

. . .i'm so over it. the mood swings are out of control. & so is macie.

today she thought that ignoring every single word i said would be a great idea! >:[ normally, i would be posting a blog all about discipline tactics...but today...i'm crying out for help!

please share any and all ideas on how to control a 2 year old with a temper!!!

on a lighter note...Odessa can say: taco, book, thank you, dada, & mama (when she feels like it) is so cute to watch macie try to get her to talk. :) i just hope macie doesn't teach her to say "you a b". . . . .

. . . .siiiiigh. . . .off to my BED.

enseignez-moi à aimer quand je ne peux pas

goodnight neverland.

Friday, July 23, 2010

cupcakes for breakfast

i love cupcakes.
a little bit TOO much.
so much so, that this morning i ate 2 for breakfast. yep. don't judge! you know you've done it too. at least ONCE in your life! :) nothing like a tall, freezing cold glass of milk, and a warm, moist(yeah, i said it...) sweet, frosted cupcake of glory in my mouth!!! much for a healthy pregnancy diet. psshhh..whateves!

macie tattled on odessa today. it went like this: me-"macie! please stay out of the cupboard! you need to obey mommy and daddy's rules!" macie-"okay mommy" ... ... ... then i hear this: macie-"odessa! dessie! dessa! no! no! no! no!" me-"what's going on, macie? why are you yelling at your sister?" macie-"odessaaaa waaaaaas breakiiiing the RUUULLLESSSS!!!" "mommyyyyyyyyyyy! dessa is naughty and breaking the rules" and it had begun.

in other news, macie has pink eye. woke up, was getting her dressed, and realised something was a bit off...what could it b...OH! dear lord!!! macie's right eye was swollen so badly she looked like she was stung by a bee or something. along with the gooey eye boogers. ugh. ::shudders:: had to do hot compress and call the doctor. ::sigh:: there went my day...30 minutes in the waiting room, a care bear sticker, and $50 bucks in prescriptions later we were home and thus began the battle to get macie to nap. that's a whole different blog...::yawns::...thinking about it makes me even more tired than i already am.

odessa can now say thank you. it sounds like this: "dank-doo" lol. yeah. DANK, and DOO. LOL!!! :D

morals to my stories. 1)totally not healthy, but eat cupcakes for breakfast sometime soon. 2)even if you think you wash your kids hands enough already...wash them more. and be more diligent to wash bedding, toys, stuffed animals, etc. cause pink is lurking! 3)it doesn't matter how old your child on enunciation or else you get poo words...which...quite frankly is hilarious. :)

oh, and. parents. get your adult Pertussis(Whooping Cough) vaccine! it's going around. pretty bad. like, epidemic status. for real.

off to bed. time to go battle the night!!!

Thursday, July 22, 2010

no sleep. long day. bad words.

today has been pretty eventful...
...woke up early...been cleaning like a mad woman. in the process, discovered a nice collection of crumbs and old splattered oatmeal under macie's chair. ::gags:: spent about an hour and half trying to scrub off blue marker from the walls in the corner of your apartment. perfect little hiding spot for a 2 year old...grrrr.

had to do the dreaded Glucose test this morning as well. hoping for good results with that. no diabetes for me, thaaaaank YOU!

my word i am tiiiireeeeed. waking up every half hour to turn over really puts a damper on the whole "getting rest" situation. i have a nice pregnancy symptom called "Symphisis Pubis Disfunction" or SPD. Yeah. It's as bad as it sounds. Basically it feels like someone is trying to rip me apart by my "pirates" (that's what my daughter calls her private parts...) a nice firery, burning sensation, pulling, tearing, popping, cracking...ugh. rolling over takes about 2 to 5 minutes. yep. on top of waking up every few hours to take TUMS. i have acid reflux. i nice burst of lava shoots up into my throat. it's fantastic. i know, i know. i sound like a whiny brat...but let's be honest. being pregnant sucks. i am so grateful for the chance to be doing this again for a third time...but seriously...i feel like i'm going to die.

for those who read this and are pregnant: to ease the pain of SPD i soak in a tub full of epsom salts, stretch, and do pelvic tilts. for the acid relfux, tums. lot's of em. i don't recommend the use of anything like Pepcid, or Prilosec OTC, etc. i had a HORRID reaction to these meds.

my husband. i love him. a lot. i especially love him with our daughters. not so much when he teaches them to say "bad words". in my house, all kinds of things can be a bad word. today, he told my daughter to say "you a "B"!!!". yep. b. as in....bitch. not to say the actual word, but just the letter B. okay, not sooooo bad. but i can't wait for her to be in Sunday school yelling that at the teacher! he even posted that she said it on Facebook. ::slaps hand on forhead:: anyone care to share their standards on bad words??

uh oh...meltdown. gotta run.


Wednesday, July 21, 2010

head first

i hate blogs.

i won't lie. they bother me.
i feel like most are a competition of who can be the most creative, have the best photos, or stories...
...yet, here i am. diving in head first.
i guess i just feel like i might have something to contribute. maybe a mom will be on her computer at 2am thinking no one out there understands what she is going through...then she will read my blog...and feel so much better. :) or something...

so here it goes.

this blog is dedicated to all women. single, dating, married, divorced...who are trying to conceive, pregnant, or have babies/toddlers/youths/teens.

enjoy. <3

macie: "mommy! mommy! mommy! mommy!" me: "yes, macie?" macie: "i want you to squish 'baby tummy' out now, please?" :D